Vårkänslor

I går , torsdag red jag ett pass på Diego. Ridbanan håller på att tina upp , men det är vissa partier som fortfarande är väldigt isig. Men jag red där de var ridbart. Började som vanligt med skritt i 10 minuter , sen joggade jag honom i trav , båda på rakt spår och på volter .
 
 Han känns väldigt mjuk i handen , om än lite låg i formen , men de ska vi jobba upp ! Kunde faktiskt göra en del galoppövergångar också !
Red inte mer än 30 minuter , och det räcker , om jag jobbar honom effektivt ! Vill inte sitta och nöta på honom bara för att få tiden att gå !
Idag fredag , kan det bli vilodag , det har regnat ganska mycket under tidig morgon , så underlaget idag var inte bra ! Väntar på det underbara vädret som ska komma fr.o.m i morgon . och då blir det säkert mjukare på banan !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0