Till Ridhuset

Idag har jag varit in till ridhuset i Ånge , för att kunna  rida ordentligt ! Diego  har  haft sin viloperiod nu , men nu ska jag rida igång honom igen . Han var lite " kantig " i början , men efter lång framridning , mycket skritt och övergångar , så kunde jag börja  kräva lite av honom.
Jag red inte så länge , ca: 40 minuter , med många pauser , så till slut kändes han riktigt fin.
Jag har ju också haft vintervila , och det kändes ! Men det är som att cykla , det sitter i ryggmärgen ! Nu ska jag skritta honom resten av veckan , OM det inte kommer mer snö !!!
Mina vinterridstövlar gick sönder i en dragkedja i morse , så nu får jag köpa nya när vi kommer till Globen , nästa fredag !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0