fortsatt jobb !

Jag har fortsatt jobba Diego såsom Lizette  vill att jag ska rida honom , dvs att hålla
honom mjuk i innersidan . Och jag tycker , såsom jag har ridit honom  den sista veckan , att han är mjukare och lättare att ställa i båda varven ! Igår prickade jag in ridningen precis när det blåste som värst , och då reagerade Diego ! Han brukar inte bry sig om blåsten , men han tyckte inte om den sorten , som blåste då !
Jag var nära att åka i backen , men jag lyckades hålla honom , och också driva på honom framåt , så att han fick annat att tänka på !
Detta hände när jag skrittade fram honom , men sen var  han som vanligt igen , dvs han brydde sig inte , så det var bara att rida på ! Det blev en halv timmes ridning .
Idag , måndag har jag longerat honom , mest för att vi har jobbat med att mocka ur hagen , samt att städa bort en massa pinnar och annat , så jag orkade inte göra nåt annat ! Jobbet med hagen tog faktiskt hela 4 timmar !
Men jag måste ju säga att vi hade bra hjälp idag ! Tingeling  eller Svarta Satan , som hon också kallas har hjälpt oss hela tiden !!! Vi har haft varmast i Sverige idag + 22 grader i T-hammar !!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0