Töväder

Ja , vädrets makter rår man inte över , det har vi sett ! Stormen Ivar drog  över oss förra veckan på torsdag natt ! Jag har aldrig varit så rädd , huset skakade , det blåste inomhus ! Det var riktigt otäckt ! Mest rädd var jag att det skulle hända nåt med stallet . Att det skulle komma ett flygande träd eller gren , och slå ut fönstren !
Som tur var så bedarrade stormen vid 03.00 - tiden , natten till fredag och då fick vi strömmen tillbaka ! Äntligen kunde man slappna av och somna en stund !
Här blev vi inte drabbade på nåt sätt ,  utom toppen på en stor gran , som hade landat så fint på ridbanan ! Skulle kunna använda den till en fin utomhusgran !
Det såg ut som  ett slagfält  här ute på gården , på fredag morgon ! Vi plockade igen de värsta kvistarna , och fick hämta igen snölassen hos grannen ! i
Denna storm orsakade ishalka på gården , svårt för våra schettisar att överhuvud gå till och från stallet !
 
Men jag hann iaf rida på torsdag fm , innan helvetet bröt lös ! Efter det har Diego vilat , fram till idag . Det har snöat någon cm , så jag provade att rida , men det blev styltor , så jag fick avbryta ! Inte kul att rida en häst , som snubblar på varje steg ! Men han kändes iaf pigg och  vaken , det lilla jag kunde känna på honom ! Det var + 3 gr. varmt och regnade !! Fy vad less man blir på det här skitvädret !!
Jag har bett Tomten om 3 dm snö till jul , hoppas att han har förstått detta !!!
 
Men man ska väl inte gnälla , jag lider med de stackars människor som fortfarande är utan båda el och telefoner !
För att inte tala om de stackars skogsägare som har fått sin skog nedblåst !!! Och så säger vädertjänsten att det kan bli fler stormar !!!!
Om det blir kallgrader i morgon , ska jag rida Diego !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0