Luciafest på ridklubben !

Igår var vi upp till ridklubben i Ånge , där var Luciatåg med många ryttare och utsmyckade hästar. Lizette och Miranda red en fin spegelritt , men tyvärr så fungerade inte musiken ! Synd , för det var en taktfast upptempolåt , som vi bara fick höra några takter av !
Lizette fick en blomma för sina insatser i debuten på Intermediere 1 ! Det var ett jättebra initiativ från klubben !
Sune och Pumba var så fina i sin uppvisning , utsmyckade med lite glitter här och där !
Så kunde man köpa diverse bakverk också ! Vi köpte en burk kakor , 5 olika sorter , för 100 kr. gott fika fanns att köpa ! Parkeringen var full av bilar , har aldrig sett så mkt folk på ridskolan ! Kul !
När vi kom hem skrittade jag Diego i 30 min. Han känns väldigt fin , så jag ska fortsätta så här tills det blir bättre fäste ute på ridbanan ! Det är nämligen is under snön !
I morse vaknade man till -19 gr. !!!  Diego fick ha sitt halstäcke på sig , tillsammans med  vintetäcket , och Moyalie fick också vintertäcke på sig ! Eftersom hon är så gammal , vill jag ha henne varm ! Ingen ridning idag pga kylan ! Det blir så kallt , när man bara skrittar ! Blir nog en TV dag idag !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0