Klinikbesök

Idag har vi varit på Hästkliniken på Bergsåker med Diego. Han har hostat lite konstigt sista veckan , så jag ringde i fredags , och fick tid i dag klockan 09:00 . Det blev en snabb undkersökning , vet, tittade med  kameran i halsen på honom , och såg LITE slem. Hade han varit en travare skulle han fått starta !!!
Jag blev jätteglad att det inte var nåt allvarligt fel på honom , och att vi åkte in och fick en hälsoundersökning på honom ! Så efter 10 min, kunde vi lasta och åka hem ! Han ska vistas ute , vilket hästarna här hos oss gör varje dag , så det var det råd jag fick !
Pga dettal lilla " problem " har jag inte ridit och ansträngt honom , utan bara skrittat honom eftersom jag inte visste vad det var för fel på honom !
Fr.o m . i morgon börjar jag så sakta skritta i gång honom igen , och så småningom börjar jag jogga honom .
Ja , det är orsaken till den dåliga uppdateringen den sista tiden , men jag tänker bli bättre på det nu !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0