Vårkänslor

Idag har jag ridit Diego i ca: 30 minuter . Underlaget på ridbanan är uruselt ! Knöligt  och isigt ! Men jag kan i alla fall skritta honom , och mjuka upp honom . Och allt jag gör med honom  är faktiskt bättre än ingenting !!
 
I söndags longerade jag Diego , och han såg ut som vanligt ! Inget avvikande i varken skritt eller trav . Han fick jobba lite extra , då det hade kommit ca: 1,5 dm nysnö så det var bra underlag just då .
Tisdagen red jag honom i 30 minuter . Så nu får det gärna tina , så att all is mjuknar upp , och då kan jag fortsätta med övergångarna.
Nu har även pälsfällningen börjat på allvar , så han får B-vitaminer varje kväll , och det gillar han !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0