Rider igen !

I måndags och i dag , onsdag har jag ridit Diego. Börjar med skritt i korta perioder , 20 - 25 min, eftersom han har vilat sen den 16 dec. Även jag har vilat , så jag tänker gå varsamt fram med  oss ! Jag trodde att han skulle kännas stel och oböjlig , men icke , han känns mjuk och fräsch och pigg !
Planen nu är att rida honom varannan dag i skritt i någon vecka eller två , för att sedan övergå till att jogga igång honom , och göra övergångar , det beror ju på hur han känns !
Så kul att få komma igång igen , har bara längtat att få rida honom ! Vi har ju skrittat honom för hand i 3 veckor , mellan 20-30 minuter , beroende på hur vi själva har mått ! Båda Bernth och jag har varit sjuka i influensa , med hosta o feber , så det har tagit hårt på krafterna. Men  nu känns det ganska bra , och jag orkar mer!
I Morgon torsdag ska vi hämta spån , så då får Diego vila , men på fredag  tänker jag skritta honom igen !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0