Vårluft !

Idag har jag ridit Diego på en nyharvad ridbana. Det har torkat upp riktigt bra , fast LITE snö ligger kvar i de skuggiga partierna , men det går fort bort nu ! Diego var fin idag i både traven och galoppen , även om jag inte har börjat jobba honom så jättemycket i galolppen än ! Har börjat med galoppfattningar och övergångar i trav -  galopp , och det funkar precis lika bra som förut.
Jag vill ändå ge honom en mjukstart , eftersom han inte har varit igång riktigt . Det blir mer o mer jobb vartefter som underlaget blir bättre , och Diego mer igång !
Vi var till Rombäck och fikade idag  , och där satt vi ute en stund i värmen, så skönt ! Jag har faktiskt börjat med lite " vårbruk " idag , alltså med krattningen . Här finns en del att kratta , så man får börja i tid .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0