Promenad och ridväder

Idag på förmiddagen tog vi en promenad , lilla Hammarsvängen ! Det är så skönt att komma ut på morgonen och röra på sig . Man kommer igång med kroppen , och alla sysslorna går mkt lättare ! Efter mockningen tog jag fikapaus , och hästarna fick sin lunchmat . Jag sadlade min springare och skrittade honom i 35 min. Försöker att rida ner den snö som har kommit  på ridbanan , innan det kommer mer . Ska ju tydligen bli mer snö , och mildare temp. Undrar om tomten har hört min önskan om 3 dm snö ????
Jag försöker att göra alla möjliga rörelser med min häst , så att han inte ska bli så uttråkad , nu när jag bara skrittar honom . Det blir skänkelvikningar , öppna , sluta , och fram  - och bakdelsvändningar . Även kombinationer med skänkelvikningar - sluta , på diagonalerna . En bra övning , han tuggar på bettet och skummar i munnen !
 
Snart får man börja med julstädningen och börja med inköpen inför julaftonen , så att man inte behöver göra allt i sista stund !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0