På G Igen !

Nu har vi äntligen fått snö , så att jag kan börja jobba med Diego igen . Här har vi haft riktig isbana på ridbanan , och ute i hästhagen ! Jag har inte vågat ge mig ut på ridbanan förrän nu , för nu har jag en riktig brodd , som biter bra . Bernt har skottat bort det översta lagret snö , så att det inte är bara is man går på.
Har börjat att skrittat  Diego varannan dag , 20 minuter , vid hand , och det ska jag fortsätta med i ca 3 veckor för att få i gång honom ordentligt. Denna vecka blir det månd. onsd. fred. sönd. Och fr.o.m. idag ska jag utöka skrittpasset med ca 10 minuter varje gång .
 
Efter detta ska han börja ridas igen , och då i lugnt joggingtempo. Det skulle behövas lite plusgrader så att snön sätter sig , men det blir väl kanske framöver. Jag kan rida på ängen också , nu när det blivit mer snö.
Det ser ut som nästan 4 dm nysnö , som kommit under en vecka , jag ska mäta ordentligt nån dag så får vi se .
 
Men det känns bra att komma igång igen , efter en lång vintervila för  Diego . Han har aldrig haft en sån här vila , men vi har heller aldrig haft ett sånt vinterväder , som nu, utan snö .
 
Idag ska vi hämta hö , sen blir det promenad med Diego .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0