GOTT NYTT ÅR !

Ja , så har man genomlidit nyårsnatten och nyårsdagen , med allt vad det innebär av snällare och raketer ! Här i Komsta var det  lika djävligt som det brukar vara med smällare ! Ändå hade Bernth pratad med våra närmaste grannar , och dom respekterade vår önskan att inte skjuta nära stallet ! Men de andra grannarna var inte lika förstående !!
Vid 12 - slaget gick vi ut till stallet , och där var Diego jättestressad , som han brukar vara vid nyårssmällandet ! Det dröjde en stund innan han hade lugnat sig , och vi kunde lämna dem !
Men på nyårsdagens eftermiddag var det dags igen ! Då sköts det båda raketer och smällare utanför ridbanan ! Samma elände igen !!!
Nåväl , nu har det lugnat sig . och jag har skrittat Diego idag , 15 min. uppsutten skritt , och 10 min. vid handen ! Han har haft sin vintervila nu , eftersom underlaget har varit uruselt ! Bara blankis överallt ! Bernth har sandat ute i hagen , så att schettisarna ska kunna gå ! Nu hoppas jag att det kommer snö , så att jag kan sätta igång Diego igen , såsom han brukar när han är i bra form !
I går kväll när jag skulle natta hästarna , upptäckte jag att Moyalie inte mådde bra ! Hon hade ont i magen , rullade sig i boxen flera gånger , så det var bara att massera henne och försöka få igång magen på henne . Bernth gick med henne , och jag masserade magen tills jag kunde höra att magen bullrade på henne. Jag hade svårt att sova , eftersom jag var orolig  för henne , men somnade så småningom ! Och i morse var hon som vanligt igen !
Tack o Lov för det , hon blir 30 år senare i år !
Maria Berg o Saga kom och hälsade på oss idag ! Jätteroligt ! Länge sen vi sågs ! Alltid lika roligt att träffas !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0